Dinda fund

Hottest Followers

Monday, March 5, 2012

Siapakah Pemilik Hati Ini..

Assalamualaikum Readers,

Alhamdullilah hujan dipagi hari, rezeki yang sedang melimpah membasahi bumi. Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku untuk hari ini.Aminnn

Semamangnya sifat manusia, hanya ingat kepadaMu apabila dalam kesusahan...Smlm terima satu kad jemputan kahwin dari cousin...Mcm biasa lah tahniah Along Sharan dah nak kahwin ngupenya..ko bile lagi ? Adusss....sentap u, terdiam i sambil jalan slow2 buat muka manis dengan jwpn belum lagi tunggu la ada jodoh xkemana.Dia nak kahwin kali kedua...kita yg pertama pun xlepas lagi...Ape cer ?? hahaha

Tapi bukan itu persoalannya k...Siapakah pemilik hati ini ? Melihat kebahagian org lain, terasa diri ini ingin disayangi.Tp, siapakah pemilik hati ini ?? Masih xde jwpnn..masih mencari yang serasi..masih mencari yang pasti untuk menemani diriku di setiap hari yang bakal menanti. Chewahhh!!! 

Hargailah rasa cinta hadiah daripada illahi. Islam juga memberikan tip kasih sayang yang dapat diamalkan umatnya dalam melahirkan rasa cinta:

1. Cintai Allah dan Rasulullah melebihi makhluk
2. Cintailah makluk dengan penuh persediaan dan matlamat
3. Perasaan cinta perlu selari dengan kehendak Islam dan tidak melanggar batas agama
4. Jauhi cinta ke arah maksiat
5. Sentiasa mendoakan kebaikan dan kesejahteraan orang lain
6. Hadiri majlis ilmu
7. Berikan hadiah yang bermanfaat
8. Binalah Cinta yang hebat sudah pasti bahagia dunia dan akhirat

Kepada kawan2 yang sedang bercinta..bercintalah kearah mencapai matlamat. Insyallah kekal hingga keakhir hayat.Aminnn...sy masih mencari pemilik hati ini, semoga di permudahkan.

Lots of Lurve ~~

No comments: